segunda-feira, fevereiro 08, 2010

Como foi que tiraram estas fotos?

Hoje hai un ano daquela manifestação organizada e atendida pola caverna do nacionalismo espanhol e autóctonos mencionados no terceiro verso do hino galego. Sobre como cobriram o evento alghúms medios de comunicación ja puxera eu este post daquela. Mas as fotos que serveran e inda hoje servem para ilustrar a historia continuam a me intrigar. Veja aquí, a praça da Quintana cheia de gente para o concerto dos Rolling Stones.
Não lembro que ninguem as discutira daquela. Esse dia estivera eu seguindo os acontecementos dende a minha computadora mirando a webcam da praça da Quintana que amosaba images ao vivo. Lembro que ao remate da marcha os participantes não enchian nem a metade da praça. Logo de um ratinho nela, marcharam. Como é posivel que jornais e medios de comunicação falaram de uma praça cheia? E como conqueriram essas fotos (reproduzo acima um par delas que copiei hai um pouco da web) dando a impressão dunha praça cheia a rebentar? Daba ganha de chequear as images gravadas pola webcam da Quintana porque essas fotos não concordam en absoluto có que mirara eu. Lembro que podía distinguir dous grupos compactos: un diante do palco abaixo e outro detras, nas escaleiras. Poderia ser que uma foto tirada dende o palco dera essa impressão?


Agora hai que botarlhe um olho a esta de aquí abaixo.


Esta foto inda não saiu n'aCoz. Esta concorda com a assistencia que mirara eu ao vivo na webcam. Está tirada dende as escaleiras, onde está colocada a gente e pódese mirar o outro grupo diante do palco, con ese rabinho de gente que se estira a esquerda, lembro que essa fora a forma que mirara na webcam. Daquela não me decatara desses que semelhan estar castighados en fila contra a parede debaixo da cruz. Não sei quem subiu esta foto á rede nem lembro de qual website a descarregara eu nos días seguintes ó acto. Atopeina hai uma semana movendo documentos da computadora velha para a nova. Com esta asistencia, pódese tirar fotos como as amosadas arriba?

Contáranme que fazendo zoom na segunda foto, que tem máis qualidade (melhor fazer click dereito para abrir a foto noutra tabela porque se facedes click normal a foto abre com tamanho fixo e blogspot não permite ampliar), vese que se poden ver não so o corpo de moitos dos do fondo, mais também as pernas. Se houber gente de verdade so se veríam cabezas.
O truco é simples: gente arredor da praça, que fan de "marco"; uns poucos aglomerados diante, que son os que se apreciam na foto; e outros poucos enchendo ocos. Nalgunha esquina ata case se podem contar as cabeças uma a uma."
Penso que se pode identificar tanto o grupo diante do palco erguendo os pasquíns ma man para facer bulto, como a gente que fai de marco numa composição bem situada. Considero tres cousas:
  • Pódese distinguir un límite entre o grupo que aparesce en primeiro plano e a gente que fai de marco. Especialmente onde remata o primeiro grupo e podemos ver aos que están nas escaleiras. Fixeron desaparecer o espaço no medio.
  • Cousas raras na disposição, caso das linhas de gente nos lados, pegadinhos contra a parede, especialmente na terceira foto. Estão castighados? Ténho me molhado na Quintana, non safas da choiva alí.
  • A faixa branca que aparesce no primeiro plano (pódese ler 'Si' coas letras cor vermelha) está dando forma ao grupo fazendo que a gente ocupe os ocos necessarios na composição.
    Independéntemente desto ja dissera que eu mirara a webcam ao vivo. Estou tentando atopar uma foto da mesma concentração e não dou atopado nengunha con melhor qualidade. Hai máis fotos não oficiais? Hai um arquivo das images das webcam que conserve o que gravou ese dia? Ou alguén conhece alghúm asistente que poda contrastar esto?

    Penso que esto fora um engano mediático. Não sei cómo foi que jornais e media colaboraron com esto, fazendo crér que a praça estaba chiea.

    Unha última cousa. Clicken e faghan zoom nesta. Aquí sí que estaba (cáseque) cheia a Quintana, mas nesta última foto hai entre cinco e oito metros de distancia entre a base das escadas e a massa de gente na praça. Esse espaço vazio desapareceu pola perspectiva. Agora studien as cabesas e comparem coas outras.

    Nenhum comentário: